زندگانی آقا امام موسی کاظم (علیه السلام)
هیئت آل طاها-خدام المهدی شهرستان ماهشهر شهر شهید چمران
درباره وبلاگ


به وبلاگ هیئت آل طه خوش آمدید.
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, :: 12:7 :: نويسنده : واحد فرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم  

نام:موسی 

لقب:کاظم 

کنیه:ابوالحسن 

پدر:جعفر 

مادر:حمیده 

تاریخ تولد:صفر سال 128 ه ق 

محل تولد: ابواء 

دوران امامت:35 

سن:55 

شهادت:رجب سال183 ه ق  

مدفن:کاظمین

بنابر مشهور در روز يكشنبه در سال 128 هـ در «ابواء» بين مكه و مدينه حضرت موسي بن جعفر(عليه السلام) به دنيا آمدند. پدر والا مقام آن حضرت امام صادق(عليه السلام) و مادر ايشان حميدة المصفاة(عليها السلام) مي باشند. مشهورترين لقبهاي آن حضرت صالح، صابر، امين و كاظم، و مشهورترين كنيه آن حضرت ابوالحسن است. اگر چه اميرالمؤمنين(عليه السلام) و امام زين العابدين(عليه السلام) هم مكني به اين كنيه اند، ولي در كتب اخبار از امام كاظم(عليه السلام) به ابوالحسن اول، و از امام رضا(عليه السلام)به ابوالحسن ثاني و از حضرت هادي(عليه السلام) به ابوالحسن ثالث تعبير مي كنند. البته گاهي به خاطر تقيـه، از آن حضرت به عنوان عبد صـالح، فقيـه و عالـم نيـز تعبيـر كرده اند. 

داستان شیرین از امام کاظم -علیه السلام 

مرحوم شيخ حرّ عاملى و راوندى و ديگر بزرگان آورده اند:
پس از آن كه امام جعفر صادق -عليه السلام- به شهادت رسيد، يكى از فرزندانش به نام عبداللّه - كه بزرگ ترين فرزند حضرت بود - ادّعاى امامت كرد.
امام موسى كاظم -عليه السلام- دستور داد تا مقدار زيادى هيزم وسط حياط منزلش جمع كنند؛ و سپس شخصى را به دنبال برادرش عبداللّه فرستاد تا او را نزد حضرت احضار نمايد.
چون عبداللّه وارد شد، ديد كه جمعى از اصحاب و شيعيان سرشناس نيز در آن مجلس حضور دارند.
و چون عبداللّه كنار برادر خود امام كاظم عليه السلام نشست ، حضرت دستور داد تا هيزم ها را آتش بزنند؛ و با سوختن هيزم ها، آتش زيادى تهيه گرديد.
تمامى افراد حاضر در مجلس ، در حيرت و تعجّب فرو رفته بودند و از يكديگر مى پرسيدند كه چرا امام موسى كاظم عليه السلام چنين كارى را در آن محلّ و مجلس انجام مى دهد.
آن گاه حضرت از جاى خود برخاست و جلو آمد و در وسط آتش نشست ؛ و با افراد حاضر مشغول صحبت و مذاكره گرديد.
پس از گذشت ساعتى بلند شد و لباس هاى خود را تكان داد و آمد در جايگاه اوّليه خود نشست و به برادرش عبداللّه فرمود: اگر گمان دارى بر اين كه تو بعد از پدرت امام جعفر صادق عليه السلام امام و خليفه هستى ، بلند شو و همانند من در ميان آتش بنشين.
عبداللّه چون چنان صحنه اى را ديد و چنين سخنى را شنيد، رنگ چهره اش ‍ دگرگون شد و بدون آن كه پاسخى دهد با ناراحتى برخاست و مجلس را ترك كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • هاور بال
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیئت آل طه-ماهشهر و آدرس aletaha.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 36
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 313
بازدید کل : 92687
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1